آداب و رسوم عروسی، خرید صندلی شیواری، قیمت صندلی شیواری، تجهیزات تالار

آداب و رسوم عروسی در گوشه و کنار ایران

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره
 

هر جامعه‌ای دارای آداب و رسوم به خصوصی است که مربوط به فرهنگ و سنن آن جامعه است. برخی از این آداب و رسوم ریشه در خرافات، بعضی از آن‌ها ریشه در اعتقادات مذهبی، بعضی دیگر ریشه در عواطف و احساسات و ... دارند. بسیاری از این آداب و رسوم امروزه با پیشرفت علم و درک مردم، کمرنگ و حتی بی رنگ شده اند. در این مقاله می خواهیم به برخی از این آداب و رسوم عجیب و جالب مردم در نقاط مختلف کشور بپردازیم. اگر به دنبال خرید میز تالاری ، ظروف میوه و شیرینی تالاری ، صندلی فلزی شیواری با قیمت مناسب برای برگزاری مراسم خود می‌گردید، تجهیزات تالاری تی جی تالار به شما پیشنهاد می‌شود.

برخی از آداب و رسوم عجیب مردم

تعدادی از رسوم عجیب مردم نقاط مختف ایران در زیر آورده شده است. این رسم و رسوم شامل:

گردو شکستن:

رسم گردو شکستن مربوط به مردم یزد است. این رسم که هنوز هم رایج است این گونه است که دختران دم بخت هر هفته ظهر جمعه باید کیسه‌ای گردو یا بادام را به همراه یک قفل برمی‌داشند و با یک پیرزن راهی مسجد می‌شدند. در انجا مقداری قند، نبات یا شیرینی را به عنوان هدیه به خادم می‌دادند و به داخل مسجد می‌رفتند. سپس با بالارفتن از مناره مسجد روی هر پله گردو یا بادامی زیر پا می‌گذاشتند و آن را می‌شکستند. اگر در انتها گردو زیاد می امد آن را به فال نیک می‌گرفتند.

نارنج زنی:

رسم نارنج زنی مربوط به مردم گیلان است. این رسم اینگونه است که هنگام ازدواج، پس از آنکه داماد نقل و سکه را روی عروس ریخت، باید نارنج یا پرتقالی به سمت او پرت کند.

سبزه گره زدن:

این رسم تقریبا در تمام کشور رایج است و حتی هنوز هم از آن استقبال می‌شود. در قدیم اعتقاد داشتند که در روز 13 فروردین دختران دم بخت با گره زدن سبزه‌های عید حاجت روا می‌شوند. امروزه هم مثل قدیم از این سنت استقبال می‌شود ولی دیگر این خرافات که سبزه گره زدن بخت گشا است، مرسوم نیست زیرا مردم به درک بالایی از این مفاهیم رسیده اند.

آش ابودردا:

این سنت مربوط به مردم شیراز است. شیرازی‌ها شب چهارشنبه سوری به سعدیه می‌رفتند و در آب حوض آب تنی می‌کردند و با جام دعا و چهل کلید آب به سر می‌ریختند.

 رسم دیگر مردم شیراز در 4شنبه سوری این بود که دختران دم بخت در این شب برای بخت گشایی به زیارت شاهچراغ می‌رفتند.

یک رسم دیگر شیرازی‌ها در شب چهارشنبه سوری این بود که دختران دم بخت ابریشم هفت رنگ به کمر بسته و صبح روز چهارشنبه کودک نابالغی باید آن را باز کند به این نیت که گره از بختشان باز شود.

پلوی عروسی:

این رسم مربوط به مردم تهران است. دخترها می‌بایست قیمه پلویی می‌پختند و ته مانده پلوی عروسی را با آن قاطی کرده و به فقرا ببخشند تا بختشان باز شود.

همچنین رسم دیگری بود که از حنای سر عروس به اندازه خیلی کم برمی‌داشتند و با رنگ و حنا قاطی می کردند و سر دختر مجرد می گذاشتند.

خدمات کلی تی جی تالار

تجهیزات تالاری تی جی تالار با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید و فروش بهترین و به روز‌ترین تجهیزات تالاری مانند صندلی فلزی شیواری تالاری، ظروف میوه و شیرینی خوری تالاری، شمعدانی تالاری، جایگاه عروس و داماد و تولید روکش های صندلی آماده ارائه خدمات به زوجین می‌باشد. این مجموعه می‌کوشد با هدف تولید انواع تجهیزات با کیفیت بالا و قیمت مناسب، رضایت مشتریان را جلب کند. جهت خرید لوازم و تجهیزات تالار از جمله صندلی شیواری و صندلی تاشو با قیمت مناسب به تجهیزات تالار تی جی تالار مراجعه کنید یا با کادر فروش تماس حاصل فرمایید.

 

 

آدرس

ایران - تهران - اندیشه فار 2

  09123213487

  02165175889

info@tgtalar.ir

شنبه - پنج شنبه: 9:00 - 18:00

لینک های پر بیننده

مشاوره خرید کلیه لوازم و تجهیزات تالاری

87 34 321 0912