تجهیزات تالار بهروز سمیعی

چگونه یک مراسم عروسی خوب بگیریم؟

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره
 

عروسی، یکی از مراسم هایی می باشد که تقریبا همه مردم برای یکبار هم که شده، آن را در زندگی خود، تجربه می کنند. این تجربه، به همه ی ما این جرات را می دهد که بگوئیم، از همه چیز خبر داریم و همه را بلد هستیم. ولی متاسفانه در روز عروسی، به مشکل های بسیار برخورد می کنیم.

اجرای این مراسم برای تک تک زوج های جوان بسیار اهمیت دارد، به نحوی که استرس برگزاری این مراسم، از همان لحظه محرمیت بین زن و مرد، آنها را فرا می گیرد. برگزاری مراسم عروسی رویایی و خاطره انگیز که آبروی خانواده را حفظ کند، می تواند دغدغه بسیاری را به همراه داشته باشد.
اما نکته اینجاست که برای برگزاری یک مراسم خوب و با کیفیت، به اطلاعات و تجربه ی بالایی نیاز است. در گذشته، هنگامی که خانواده ای در آستانه ی برگزاری مراسم عروسی قرار می گرفت، آنقدر افراد با تجربه در کنار زوج جوان حضور داشتند که، استرس کمتری برای آنها به وجود می آمد.
اما امروزه، به خاطر افزایش تجمل و چشم و هم چشمی هایی که ممکن است در بین خانواده ها وجود داشته باشد، کمی اوضاع پیچیده تر شده است و اکثر مردم، در آن روزها، فقط به فکر مدیریت خود و خانواده خود هستند.
اکثر مردم فکر می کنند که با صرف هزینه های زیاد، یک مراسم خوب را می تواند داشته باشد. اما نکته اینجاست که نکات بسیار زیاد و ریز و مهمی برای برگزاری یک مراسم وجود دارد که تا اندازه ی بسیار زیادی می تواند به شما کمک کند تا یک مراسم دلچسب و جذاب داشته باشید.
بسیاری از زوج های جوان، برای کمتر شدن استرس خود، به سمت شرکت های تشریفات و خدمات مجالس می روند. ولی باز هم اعتماد کامل به این شرکت ها، به نظر ما درست نیست.
می توانید با یکی از این شرکت ها هماهنگ کنید، ولی حداقل اطلاعات خودتان را هم زیادتر کنید تا بتوانید مراسم خود را مدیریت کنید.
برای برگزاری یک مراسم عروسی خوب، شما باید هزاران کار بزرگ و کوچک را بدانید و بعد از آن نیز به خوبی انها را انجام دهید. البته ما نمیخواهیم شما را بترسانیم یا نگرانتان کنیم. چون شما با داشتن یک برنامه ریزی بسیار مناسب و با حساب کتاب، بسیار موفق خواهید بود.
برای اینکار حتما یک لیست داشته باشید. این لیست به شما کمک می کند تا چیزی را از قلم نیندازید.
در این مقاله، تصمیم داریم که مهمترین مواردی که برای برگزاری یک مراسم عروسی، نیاز است را به صورت کامل برای شما شرح دهیم.
لیست کارهای قبل از مراسم عروسی
۱- بودجه خود را مشخص کنید
شاید به جرات بتوان گفت که اولین و مهمترین موضوعی که در ابتدا حتما حتما حتما باید مورد توجه خود قرار دهید، این است که چقدر پول دارید و چه مراسمی با چه هزینه ای می خواهید برای خود برگزار کنید. جهت دهی اولیه برای این مراسم، همین است.
۲- این مشاغل را شما باید حتما در تمامی مراحل تفکر به مراسم عروسی در نظر داشته باشید
• محضر خانه
• عکاس خاص مراسم
• آتلیه فیلمبرداری و عکسبرداری
• ساقدوش
• آرایشگر عروس
• آرایشگر داماد
• مکان عروسی ( تالار پذیرایی یا باغ تالار عروسی یا مکان خصوصی)
• مزون لباس عروس
• خیاط لباس داماد یا فروشگاه کت و شلوار
• گل آرایی مراسم
• دسته گل عروس خانم و گل آرایی ماشین عروس
• تهیه شیرینی و کیک عروسی
• تهیه میوه
• کرایه وسایل لازم برای مراسم
• طلا فروشی و خرید حلقه
• خرید وسایل عروس و داماد
• نوع و سلیقه موسیقی
• تور ماه عسل
• سفره عقد و نوع طراحی آن
• گرفتن هدیه برای میهمانان
• کارت عروسی و نوع طراحی آن و پخش کردن آن برای میهمانان
• تشریفات عروسی: البته لازم است که بدانید، شما می توانید تمامی این مراحل را به دست یک تشریفاتی بسپارید.
۳- خرید حلقه و سرویس طلا:
مرحله دومی که باید بعد از تعیین بودجه، انجام دهید، خرید حلقه می باشد. در روزگاران قدیم که حلقه های ازدواج به این شکل نبوده است، از حلقه هایی از گل استفاده می کرده اند. امام امروزه، حلقه به یکی از اصلی ترین مواردی تبدیل شده است که هیچ زوج جوانی بدون آن، مراسم خود را به رسمیت نمی شناسد.
۴- خرید آینه و شمعدان:
یکی دیگر از مواردی که شما قبل از عقد به آن احتیاج دارید، خرید آینه و شمعدان می باشد. شاید بتوان گفت یکی از وسایلی که شما فقط یکبار در زندگیتان از آن استفاده می کنید، همین آینه و شمعدان می باشد. پس در خرید آن، زیاد وسواس نداشته باشید.
۴- محضرخانه
اولین مکانی که شما باید بروید، محضرخانه می باشد. این مکان، می تواند درون منزل شما یا تالار عروسی نیز قرار بگیرد. فقط کافیست که یک عاقد را به مکان عقد خود دعوت کنید. یادتان باشد که مکان محضر و عاقد را باید از چند ماه زودتر رزرو کنید. چون یک هفته قبل از مراسمتان، به هیچ عنوان مکان خالی پیدا نمی کنید.
دفتر خانه ها و یا محضر خانه ها، برای انجام مراسم شما، مبلغ مشخصی را دریافت می کنند. اگر می خواهید در مکان خاص و با امکانات خاص دیگری این مراسم را برگزار کنید، باید از قبل با محضرخانه هماهنگ کنید تا تمامی امکانات برای شما فراهم شود.
هرجایی که مراسم خود را برگزار می کنید، حتما یادتان باشد که آینه و شمعدان و قرآنی را که برای خودتان خریده اید، با خود همراه داشته باشید.
حتما برای روز مراسم، آزمایش های قبل از ازدواج و ژنتیک خود را به همراه داشته باشید. شناسنامه ی عروس و داماد و پدر و مادرشان را حتما همراه داشته باشید.
شرایط خاصی را اگر دارید، حتما با عاقد هماهنگ کنید تا شما را راهنمایی کند. مثلا اگر مهریه همسرتان ملک مسکونی می باشد، باید مدارک ملک را همراه خودتان داشته باشید.

۵- انتخاب سفره عقد
سفره عقد نیز یکی از مواردی هست که باید از مدتها قبل از مراسم خود، برای آن برنامه ریزی کنید. نوع چینش و مواردی که در آن می خواهید به کار برود، باید کاملا با سلیقه شما همخوانی داشته باشد.
در سفره عقدها، ۸ جزء اساسی را به عنوان نشانه های یک پیوند، نمایش می دهند. این نشانه ها هر کدام، معانی مختلفی را به همراه دارند. گردو، بادام، فندق، نان سنگک، نقل، اسپند، تخم مرغ و از همه مهمتر، قران مجید، از اجزاء تشکیل دهنده ی یک سفره عقد می توانند باشند.
توصیه می کنم که حتما، با چند مرکز سفره عقد، صحبت کنید. مدل های مختلف آنها را ببینید و به خوبی با سلیقه ی خودتان هماهنگ کنید.
این سفره ها امروزه به دو گونه مدرن و کلاسیک وجود دارند. پیشنهاد می کنم هر دو مدل را ببینید و یکی را انتخاب کنید. یادتان باشد که سفره عقدتان هر چقدر ساده تر باشد، می تواند چشم نوازتر باشد. در ترکیب رنگ های سفره تان بسیار دقت کنید.
۶- تعداد مهمان های خود را مشخص کنید
خب، تا اینجای مقاله، در مورد مسائلی صحبت کردیم که قبل از هر کاری باید انجام می دادید. اکنون باید در مورد یک مورد مهم صحبت کنیم. لیست مهمانان های شما.
می دانید چرا این قسمت مهم است؟ به خاطر اینکه تعداد مهمان های شما، در انتخاب های بعدی شما، بسیار موثر است. مثلا در انتخاب تالار، میوه و شیرینی، غذا و …
• برای نوشتن لیست مهمان ها، بهتر است که از فامیل و آشنا شروع کنید تا دوستان، همسایه ها و …. ولی سعی کنید هرکسی را که می خواهید دعوت کنید، دقیق بنویسید که بعدا دچار مشکل نشوید.
• یادتون باشه که مراسم عروسی، یک مراسم بسیار خاص می باشد و شما نباید همه ی کسانی را که میشناسید، دعوت کنید. برای مراسمتون ارزش قائل بشید. دوستی که سال های قبل اون را می شناختید و شمارشو هنوز توی تلفنتون دارید، گزینه ی خوبی برای دعوت نیست.
• دوستان خانوادگی که خیلی سال هست ازشون خبری نداریم را هم نمی خواد دعوت کنید.
• پدر و مادر دوستامون هم به نظر من اهمیت زیادی ندارند.
۷- خدمات مجالس خود را انتخاب کنید
اکنون که بودجه خود را مشخص کرده اید، به سراغ بعضی از شرکت های تشریفات و خدمات مجالس بروید و از آنها در مورد اینکه، با بودجه شما، چه مراسمی را می توانند برگزار کنند، سوال کنید. حتما کیفیت را در نظر داشته باشید. حتما خدمات و امکانات را تست کنید. اطمینان کردن خوب است، ولی حتما همگی را تست کنید.
یکی از نکات مهم این مراکز این است که از صفر تا صد مراسم شما را برنامه ریزی و مدیریت می کنند و این برای کسانی که می توانند هزینه های لازم برای مراسم خود را تامین کنند، بسیار خوب است.
حتما نوع مراسم خود را به شرکت تشریفاتی یاداوری کنید. عقد و عروسی با هم بسیار متفاوت هستند.
حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید.
• در مورد سابقه ی کاری شرکت تشریفاتی خود، حتما جستجو کنید.
• اگر می توانید با عروس و داماد هایی که از قبل با این شرکت کار کرده اند، صحبت کنید و میزان رضایت آنها را در نظر بگیرید.
• تحقیق کنید ببینید، موسساتی که شرکت تشریفاتی به شما معرفی می کنند، از چه کیفیت و اعتباری برخوردار هستند. مثلا آتلیه فیلم و عکس، آرایشگاه عروس و پیرایش داماد، گلفروشی، مزون و … می توانند در انتخاب شرکت تشریفاتی مورد نظر شما، مهم باشد.
• یادتان باشد که این شرکت ها، از صفر تا صد مراسم شما را انجام می دهند ولی شما باید بودجه خود را در نظر بگیرد. اگر جوگیر شوید، ناگهان با یک فاکتور بسیار سنگین روبرو می شوید که به ضررتان هست.
• این شرکت ها، از عقاید و رسم و رسوم و فرهنگ شما، هیچ اطلاعی ندارند. حتما با آنها در این مورد به توافق برسید.
حتما وظایف مرتبط با شرکت تشریفاتی خود را بدانید. در زیر وظایف این مراکز را به صورت مختصر برایتان توضیح می دهیم.
• هدایت عروس و داماد قبل از جشن عروسی
• مدیریت رابطه عروس و داماد با تالار
• مشاوره در زمینه ی انتخاب و رزرو تالار، آتلیه و گروه فیلم برداری، آرایشگاه عروس، گل فروشی و انتخاب دسته گل عروس، گروه موسیقی، سفره عقد، ماشین عروس، کارت عروسی و دعوت میهمانان، مزون لباس عروس و انتخاب و مدل لباس …. متناسب با بودجه و روحیه عروس و داماد
• تشخیص روحیه عروس و داماد برای طراحی دیزاین و برنامه ریزی مراسم آنها
• برنامه ریزی برای عقد و انتخاب عاقد
• وظایف عروس و داماد را به آنها معرفی کرده و طبق زمانبندی مناسب از آنها بخواهد.
۸- انتخاب تالار مناسب
یکی دیگر از نکات اساسی در برگزاری مراسم عروسی، محل برگزاری مراسم و یک انتخاب دقیق و مناسب در این زمینه می باشد.
می توان گفت که محل برگزاری، خود موارد بسیار زیادی را تحت پوشش خود قرار می دهد به عنوان مثال، تاریخ اجرای عروسی، بودجه شما برای تعیین یک محل مناسب، دوری و نزدیکی محل سکونت شما و مهمانانتان به این مکان، امکانات و خدمات و نوع تشریفاتی که این محل می تواند به شما ارائه دهد.

هرچه زودتر برای رزرو یک تالار پذیرایی مناسب اقدام کنید. این امر بسیار مهم است. حتما از ۶ ماه قبل برای مراسم خود یک برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید. تالار و رزرو تالار نیز دارای آیتم ها و ویژگی های متفاوتی می باشد که در زیر برای شما بیان می کنیم.
• دارای فضا و سالن مناسب برای مراسم شما. نکته اینجاست که اگر مهمانان شما زیاد هستند، تالار بزرگی را انتخاب کنید و اگر مهمانان شما کم هستند، تالار کوچکتر را انتخاب کنید. زیرا اگر تعداد مهمانان شما زیاد باشد و تالار کوچک، همگی در فضایی تنگ در کنار یکدیگر، اذیت می شوند. و اگر برعکس تعداد افراد کم باشد و تالار بزرگ، همه فضای تالار پر نمی شود و جلوه ی زشتی به مجلس شما می دهد.
• مراسم خود را شب تعطیلی بگیرید تا اگر مهمانان شما، از شهرهای دیگر هستند، مشکلی نداشته باشند. اگر شب تعطیلی نشد، روز تعطیل را انتخاب کنید. اما تا جایی که امکان دارد، تاریخ مراسم خود را آخر هفته در نظر بگیرید.
۹- اگر قرار است که تالار، کلیه تشریفات شما را انجام دهد، تمامی تشریفات را جداگانه و در زمان ها متفاوت تست کنید.
تشریفاتی مانند شام، پذیرایی و همراهی کردن مهمانان، چیدمان میزها، نوع گل آرایی، نحوه توزیع شام و رفتار پرسنل.
۱۰- دقت کنید که حتما تمامی مراحل روز خود را، به سرعت انجام دهید و به موقع در محل تالار خود حضور داشته باشید. تمامی مهمان ها برای شما آمده اند و اگر آنها را منتظر بگذارید زشت است. حتی ممکن است که نتوانید تمامی کارهای خود را در تالار انجام دهید. سعی کنید زمان های خود را زودتر رزرو کنید تا کار شما با سرعت بیشتری به پایان برسد و زودتر به تالار برسید.
۱۱- تمامی نیازهای خود را در یک محدوده در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر تالار شما در مرکز شهر است، آرایشگاه یا آتلیه یا … را نیز نزدیک آن بگیرید. نکته ای که باید یادتان باشد این است که شما در لباس عروس و داماد و یک روز پر از استرس هستید و اگر استرس ترافیک و کثیف شدن لباس نیز به آن اضافه شود، بسیار ناراحت کننده است.
۱۲- با فیلمبردار خود هماهنگ باشید
معمولا در مراسم عروسی، بیشتر آتلیه ها و گروه های فیلم برداری، رفتار عروس و داماد را هدایت می کنند. در این موارد، ممکن است که عروس و داماد رفتار طبیعی خود را از دست بدهند و دچار استرس شوند و تمامی برنامه ریزی های آنها، تحت تاثیر فیلمبردار، از هم بپاشد.
هنگامی که سال های آینده، می خواهید خاطرات شب عروسی خود را مرور کنید، تنها چیزهای خاطره انگیز از آن دوره، فقط فیلم و عکس شما هستند. البته من همسران زیای را می شناسم که تا به حال حتی یکبار هم به آلبوم های خود نگاه نکرده اند.
از عکاس خود بخواهید، تا جایی که امکان دارد، عکس هایتان را کمتر روتوش کند تا حالت طبیعی آنها همیشه برای شما، تداعی گر آن خاطرات باشد.
حتما در قراردادی که با آتلیه خود می بندید، زمان تحویل عکس ها و فیلم های خود را یادداشت کنید. زیرا ممکن است با بدقولی های طولانی مدتی روبرو شوید.
اگر از پخش شدن عکس های خود، ترس دارید، بهتر است آتلیه شما، آشنا باشد.

۱۳ – پرسنل پذیرایی را کنترل کنید
سعی کنید یکی از نزدیکان خود را در کنار پرسنل پذیرایی قرار دهید تا بتوانید پذیرایی را بهتر مدیریت کنید. شارژ کردن میزها را حتما رعایت کنید. نظافت و سرعت عمل در پرسنل را نیز حتما در نظر داشته باشید.
۱۴ – مواد غذایی مانده را در آخر شب، مدیریت کنید
معمولا دیده می شود که در پایان مراسم، همگی می روند و کلیه مواد غذایی مانده (مانند میوه و شیرینی) خود را رها می کنند. این امر درست نیست. چون شما از این مواد غذایی می توانید برای بقیه مهمانی های خود که احتمالا در روزهای بعدی انجام می شود، به خوبی استفاده کنید.
۱۵ – خرید میوه و شیرینی را مدیریت کنید.
خرید میوه تازه فصل و شیرینی مناسب مراسم شما، خرید کیک عروسی و عقد را از چند روز قبل به خوبی برنامه ریزی کنید. این موارد را نباید از دست بدهید. کسی را مامور کنید که صبح زود به بازار رفته و میوه تازه سفارش دهد. و شیرینی های خود را برای مراسم خود از یک هفته قبل برنامه ریزی کنید.
کارهای عروس قبل از عروسی
۱۶- مزون لباس عروس
انتخاب کردن لباس عروس، از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. باید لباسی متناسب با قد و چهره ی خود انتخاب کنید. سلیقه و فرهنگ منطقه ی شما نیز در این انتخاب، نقش مهمی را بازی می کند. سعی کنید درون لباس خود احساس راحتی کنید. اگر لباس شما تنگ یا گشاد باشد، در هر دو صورت شما بسیار بد فرم نشان داده می شوید و این خود یکی از بدترین حالت های ممکن است. سعی کنید اگر در زمستان عروسی می کنید، لباستان دنباله دار نباشد، چون با سرعت کثیف می شود.
این لباس به گفته ی تمامی دخترهای دم بخت، مهمترین لباس عمرشان محسوب می شود. آیا در انتخاب لباس عروس، فقط زیبایی آن برای شما اهمیت دارد؟ حتما اینچنین نیست. یکسری نکات را در انتخاب خود، حتما لحاظ کنید.
کفش عروس
برای انتخاب یک لباس عروس مناسب، حتما باید قد و وزنتان را لحاظ کنید. توصیه می کنیم که اول بدانید سلیقه شما چگونه است و به دنبال چه چیزی می گردید. آیا مدل خاصی را مد نظر دارید. همگی را بنویسید تا یادتان باشد. آناتومی بدن خود را در نظر داشته باشید. حتما از مرکزی که می خواهید لباس را تهیه کنید، در مورد لباستان نظرسنچی کنید.
کفشتان باید کاملا اندازه شما باشد. کفش تنگ انتخاب نکنید. اگر کفشی را انتخاب کردید و خریدید، حتما قبل از مراسم با آن بسیار راه بروید تا نرم شود و شکل پاهای شما در آن شکل بگیرد. اگر دیدید که جا باز نکرد، حتما کفشتان را عوض کنید. اگر اینکار را نکنید، در روز عروسی ناراحت می شوید.
۲۰- انتخاب کت و شلوار و کفش
معمولا، دامادها، برای انتخاب کت و شلوار، بسیار راحتتر از عروس خانم ها هستند. اما این راحتی، نباید باعث شود که لباستان را سرسری بگیرید.
رنگ پوست شما باید با رنگ لباستان متناسب باشد. رنگ مشکی، اصولا، با اکثر رنگ پوست ها همخوانی دارد و رنگی متعارف شده است. ولی رنگ های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای مراسم خود استفاده کنید. اگر لاغر هستید، به هیچ عنوان کت مشکی نپوشید. رنگ های روشن، برای شما بسیار زیباتر است.
اگر چاق هستید و اضافه وزن دارید، کت سفید نپوشید. برای این افراد، کت و شلوار مشکی بسیار عالیست.
کت های تک دکمه ساده با کروات بسیار زیبا هستند.
دور کت های تنگ را خط بکشید، زیرا روز مراسم عروسی، شمارا بسیار آسیب می رساند و باعث ناراحتی شما می شود.
کفش دامادی خود را که تهیه می کنید، حتما چندین بار بپوشید تا توی پای شما، جا باز کند. سعی کنید حتما، کفش و کمربند شم
ا، با لباستان ست باشد.
روز عروسی چگونه رفتار کنیم
یکی از مواردی که عروس و داماد به خوبی باید از پس آن بر بیایند، روز عروسی می باشد. روز عروسی، به دلیل اینکه از لحاظ زمانی بسیار کوتاه است و کارهایی که عروس و داماد باید انجام دهند بسیار زیاد است، که دغدغه بسیار زیادی ایجاد می کند. به همین خاطر تیم پشتیبانی سایت تالارنامه، دفترچه ای را برای شما تهیه کرده است که می توانید کارهایی که باید در روز عروسی انجام دهید را به صورت یکچا در اختیار شما قرار داده است.

مشاوره خرید کلیه لوازم و تجهیزات تالاری

87 34 321 0912